ANKARA - İZMİR HIZLI TREN PROJESİ ALTYAPI İŞLERİ, (AFYON - POLATLI)

Ankara – İzmir Hızlı Tren Projesi Ankara (Polatlı) – Afyonkarahisar Kesimi Altyapı İnşaatı Yapım İşi, TCDD Demiryolu Yapım Dairesi Başkanlığı tarafından ihale edilmiş olup, Sigma – YDA – Makimsan – Burkay İş Ortaklığı’nda gerçekleştirilmektedir. Yapımına 29.06.2012 tarihinde başlanılan söz konusu projenin öngörülen bitiş tarihi Aralık 2018’dir. Sözleşme kapsamında 167 km’lik demir yolu güzergahında; Kazı (49.000.000 m³), Dolgu (16.500.000 m³), Aç-kapa tüneller (2 adet, 460 metre), Delme Tüneller (8 adet, 7.505 metre), Viyadükler (16 adet, 6.236 metre), Köprüler (16 adet 682 metre), Üst geçitler (29 adet, 1.140 metre), Alt geçitler (88 adet, 2.770 metre) ve Menfezler (185 adet, 8.756 metre) çalışmaları yer almaktadır. 2016 yılı sonu itibarıyla projenin %44’ü tamamlanmıştır.

Ülkemizde halen yapımı devam etmekte olan Yüksek Hızlı Tren projelerinde 5.205 metre uzunluğu ile Köroğlu Tüneli en uzun 2. tüneldir.

TÜRKELİ AYANCIK ERFELEK SİNOP BOYABAT KARAYOLU, (SİNOP)

Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü’nce ihale edilerek yatırımı yapılan Türkeli Ayancık Ayrımı, Erfelek Sinop Boyabat Ayrımı Yol Yapım İşi Projesi, YDA İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından yapılmaktadır. Projenin 2016 yıl sonu itibarıyla %39,67’si tamamlanmıştır. Sözleşme kapsamında toprak işleri ve sanat yapı işleri tamamlanacaktır. Projenin hedeflenen bitiş tarihi Aralık 2017’dir. Standartları daha yüksek olan bu yeni yol ile Erfelek ilçesinden Ayancık ve Boyabat’a ulaşımda zamandan ve yakıttan tasarruf sağlanacaktır.

SİNOP DİKMEN DURAĞAN KARAYOLU, (SİNOP)

Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü’nce ihale edilerek yatırımı yapılan Dikmen-Durağan İl Yolu İnşaatı’nın hedeflenen bitiş tarihi Aralık 2017’dir. Sözleşme kapsamında toprak işleri, sanat yapıları ve üstyapı işleri tamamlanacaktır. 2016 yılı sonu itibarıyla, işin %80,86’sı tamamlanmıştır.

ORDU ÇEVRE YOLU, (ORDU)

Transit trafik için istenilen standartların sağlanması, aynı zamanda da kent içi trafiğin yükünün azaltılması hedeflerine uygun olarak yapımı gerçekleştirilecek 19,1 km uzunluğundaki Ordu Çevre Yolu Projesi, Karadeniz Sahil Yolunun son etabı olarak yapılmaktadır. T.C. Karayolları Genel Müdürlüğü’nce ihale edilerek yatırım yapılan ve Nurol (%25) – Yüksel (%25) – Özka (%25)-YDA (%25) Ortak Girişimi tarafından yapımı sürdürülen Ordu Çevre Yolu İnşaatı İşinin 2016 yılı sonu itibarıyla %91,05’i tamamlanmıştır. Projenin hedeflenen bitiş tarihi Aralık
2017’dir.

DİYARBAKIR GÜNEYBATI BAĞLANTI YOLU (GAP) DİYARBAKIR HAVALİMANI BAĞLANTISI, (DİYARBAKIR)

Diyarbakır Karayolları 9. Bölge Müdürlüğü’nce ihale edilerek yatırımı yapılan Diyarbakır Güneybatı Çevre Yolu (GAP) Diyarbakır Havalimanı Bağlantı Yolu işi Doruk-YDA İş Ortaklığı tarafından gerçekleştirilmektedir. Yaklaşık 8,8 km uzunluğunda, 34 metre platform genişliğinde, il yolu standartlarında, bölünmüş yol olarak inşa edilecek yol projesi kapsamında; 3 adet köprülü kavşak düzenlemesi, sanat yapıları, 2 adet alt geçit, 2 adet köprü ve muhtelif hidrolik menfez yapımı bulunmaktadır. Ayrıca, söz konusu proje kapsamında Plentmiks Alttemel, Plentmiks Temel ve Yol BSK üst yapı işleri yapımı da yer almaktadır. 2016 yılı sonu itibarıyla projenin % 96,23’ü tamamlanmış olup, hedeflenen bitiş tarihi Mayıs 2017’dir.

TOKAT - NİKSAR KARAYOLU, (TOKAT)

Karayolları Genel Müdürlüğü’nce ihale edilerek yatırımı yapılan Tokat- Niksar yol yapımı inşaatı Doğuş (%50)- YDA (%50) ortaklığında sürdürülmekte olup hedeflenen bitiş tarihi Aralık 2017’dir. 2016 sonu itibarıyla projenin tamamlanma yüzdesi %22,70’dir. 48 km uzunluğundaki Tokat-Niksar Yolu önümüzdeki dönemlerde planlanan Niksar-Ünye güzergâhının da tamamlanması ile birlikte Karadeniz’in İç Anadolu’ya bağlantısında önemli rol oynayacaktır.

TCDD AKÇAGÖZE BAŞPINAR VARYANTI, (GAZİANTEP)

TCDD Genel Müdürlüğü Yol Dairesi Başkanlığı’nca ihale edilerek yatırımı yapılan ve Doruk-YDA İş Ortaklığı tarafından yapımı sürdürülen 6. Bölge Müdürlüğü Mıntıkası Akçagöze-Başpınar Varyantı Yapımı Projesi’nin
2016 yılı sonu itibarıyla %93.36’sı tamamlanmış olup, projenin hedeflenen bitiş tarihi Mayıs 2017’dir. Proje yaklaşık 11.173 km uzunluğunda çift konvansiyonel hat olarak hizmet verecek yeni tren yolu altyapısı inşasından ibaret olup; proje hızı 115 km/sa, platform genişliği 14,50 metre, maksimum boyuna eğim %0,16, minimum kurb yarıçapı 1.000 m’dir. Proje kapsamında; T1 ve T2 Tüneli olmak üzere toplam 5.263 m tek tüp tünel, 2 adet karayolu üst geçit köprüsü, 1 adet demir yolu köprüsü, 1 adet tarımsal alt geçit köprüsü , 3 adet hidrolik menfez, 7 adet hidrolik menfez uzatması, 25.000 m2 toprakarme duvar, karayolu üst geçiti, yarma kazısı ve dolgu yapımı bulunmaktadır.

ASKİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İÇMESUYU, ATIKSU VE YAĞMURSUYU HATLARI YAPIM İŞİ, (ANKARA)

Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (ASKİ) tarafından ihale edilerek yatırımı yapılan, Ankara ili sınırları içerisinde bulunan muhtelif cadde ve sokakların içme suyu, atık su ve yağmur suyu hatları yapım işi, TEYDA İnşaat Taahhüt Elektromekanik San. Tic. A.Ş. ve YDA İnşaat San. ve Tic. A.Ş. İş Ortaklığı’nda gerçekleştirilmektedir. Projenin hedeflenen bitiş tarihi Kasım 2017’dir. 2016 yılı sonu itibarıyla işin %54,6’sı tamamlanmıştır.

ANKARA – SİVAS HIZLI TREN PROJESİ ALT YAPI İŞLERİ (KAYAŞ - KIRIKKALE)

Ankara-Sivas Demir Yolu Projesi Kayaş-Kırıkkale Arası Kesimi (Elmadağ-Kırıkkale) (V7-V9-V10-V15 Viyadükleri Hariç) (Km:45+440 – 74+100) Altyapı İnşaatı Yapım İşi TCDD Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından ihale edilmiş olup, Söğüt İnş. Taah. Pet. Gıda Nak. İç ve Dış Tic. A.Ş. ve YDA İnş. San. ve Tic. A.Ş. İş Ortaklığı’nda gerçekleştirilmektedir. Söz konusu projenin öngörülen bitiş tarihi Mart 2019’dur. Sözleşme kapsamında delme tüneller (5 adet, toplam uzunluk 8.780 metre), aç-kapa tüneller (4 adet toplam uzunluk 2.570 metre), viyadükler (6 adet 1.837 metre), güzergah ve sanat yapısı kazıları (8.200.000 m³), güzergah dolgusu (1.100.000 m³) çalışmaları yer almaktadır. 2016 yılı sonu itibarıyla projenin %7,53’ü tamamlanmıştır.

KARS – SELİM OTOYOLU (KARS)

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2016 yılında ihale edilen ve % 33 Kıbrıs İnş. Taah. A.Ş., % 34 TEYDA İnş. Taah. Elek. San. Tic. A.Ş. ve % 33 YDA İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ortaklığında taahhüt projesi olarak yapımı sürdürülmekte olan Kars Selim Otoyolu- Ayrım Kötek Yolu İnşaatı projesinin 2019 yılı içerisinde tamamlanması hedeflenmektedir.

ASTANA İÇME SUYU FLİTRELEME İSTASYONU REKONSTRÜKSİYON İŞİ (KAZAKİSTAN)

TURKUAZ-YDA Ltd. Şti. tarafından yapılan 200 bin m3/ Gün Kapasiteli Mevcut Pompalı İçme Suyu Filtreleme İstasyonunun Rekonstrüksiyon İşi kapsamında yeni tesis binaları inşası ve mevcut tesis yapılarının cephe ve çatılarının yenilenmesi, tüm bina içi ince işlerinin yapılması, çelik yapıların inşası, su yapılarında tamir harcı ve epoksi izolasyon işlerinin yapılması ve çevre düzenlemesi, toprak altı/toprak üstü ve bina içi tüm çelik, HDPE ve paslanmaz boru hatlarının yenilenmesi, tüm vana ve pompa sistemlerinin yenilenmesi, hipoklorit sisteminin kurulup devreye alınması, poli ünitelerinin yenileri ile değiştirilmesi ve tüm diğer proses ekipmanların yenilenmesi, ısıtma havalandırma sistemlerinin yenilenmesi, tüm elektrikotomasyon malzeme ve ekipmanlarının yenilenmesi ve halihazırda çalışmakta olan mevcut tesise adaptasyonu işleri yer almaktadır. Projenin hedeflenen bitiş tarihi Haziran 2017’dir. 2016 yılı sonu itibarıyla % 58,45’i tamamlanmıştır.

ASTANA VALİLİĞİ KÜLTÜR VE DİNLENME PARKI (KAZAKİSTAN)

Astana Valiliği Kültür ve Dinlenme Parkı işi kapsamında Astana şehir parkının renovasyonu, yürüme yolları ve peyzaj işleri, saat kulesi inşaatı, atraksiyonlar, çocuk oyun alanları, havuz ve fiskiye sistemlerinin uygulanması işleri ve açık yüzme havuzu yapımı bulunmaktadır. Projenin hedeflenen bitiş tarihi Temmuz 2017’dir. 2016 yılı sonu itibarıyla % 95’i tamamlanmıştır.

ASTANA EXPO 2017 ALTYAPI İNŞAATI İŞLERİ (KAZAKİSTAN)

Astana Expo-2017 Ulusal Ortaklığı A.Ş. (%50 YDA, %50 TURKUAZ) tarafından yapılan Astana Expo 2017
Bina İnşaatı ile ilgili uygulama sözleşmesi kapsamında içme suyu-kanalizasyon – yağmur suyu altyapı hatları, ısıtma altyapı hatları, elektrik-iletişim altyapı hatları, dış aydınlatma, peyzaj-sulama işleri, çevre düzenleme, asfalt yollar, kiosk ve navigasyon işleri yer almaktadır. Projenin hedeflenen bitiş tarihi Mayıs 2017’dir. 2016 yılı
sonu itibarıyla % 72,54’ü tamamlanmıştır.

Astana Expo 2017 Fuar Alanı 73 hektar alan üzerine kurulmuştur.